FANDOM

Bulbasaur (Japonsky: フシギダネ Fushigidane) je Pokémon dvojího typu Travní/Jedovatý

Na levelu 16 se vyvíjí do Ivysaura, který se vyvíjí do Venusaura na levelu 32

Spolu s Charmanderem a Squirtlem, Bulbasaur je jeden ze začátečních Pokémonů oblasti Kanto dostupný na začátku Pokémon Red, Green, Blue, Red a LeafGreen.

BiologieEditovat

FyziologieEditovat

Bulbasaur je čtyřnohý, plazí tvor, který připomíná ropuchu nebo malého dinosaura se skvrnitou modrozelenou
Bulbasaur

Bulbasaur

kůží. Má tři bílé prsty nebo drápy rostoucí z jeho čtyř nohou a jeho oči jsou světle červené. Nejzajímavější rys na tomto Pokémonovi je cibulka na jeho zádech, která roste ze semena zasazeného jeho matkou při narození. Na rozdíl od parazitických hub rostoucích na zádech Parase, které nakonec převezmou jeho tělo, když se vyvine do Parasecta, Bulbasaur a jeho cibulka sdílí symbiotický vztah, který je užitečný pro oba. To umožňuje Bulbasaurovi získat více energie ze slunce přes den, a cibulce růst přes noc. Tato cibulka také obsahuje mnoho semen, ze kterých bere živiny.

Přestože obvykle chodí po čtyřech, může se postavit na zadní. Když se vyvine do Ivysaura, z cibulky se stane větší poupě, díky čemuž je pro něj téměř nemožné postavit se na zadní nohy.

Rozdíly pohlavíEditovat

Žádné.

Speciální schopnostiEditovat

Bulbasaur má mnoho schopností travních typů díky cibulce na zádech. Prach, vůně, okvětní lístky a semena můžou vyjít z vrcholku cibulky, a réva a listy můžou vyjít z jejího základu. Díky tomu je pro Bulbasaura možné použít útoky jako Leech Seed (pijavičné semínko), Vine Whip (šlehavý útok), Razor Leaf (listová břitva), Petal Dance (lístkový tanec), Leaf Storm (listová bouře), Power Whip (mocný bič), Bullet Seed (semenová střela). Seed Bomb (semenová bomba), Sweet Scent (sladká vůně), PoisonPowder (jedovatý pyl), Sleep Powder (uspávací pyl).

Cibulka může absorbovat sluneční světlo, čímž umožní Bulbasaurovi se vyléčit pomocí Synthesis (syntéza) a vystřelit mocný SolarBeam (sluneční paprsek)

ChováníEditovat

Většina Bulbasaurů je domestikovaná, pečují o ně chovatelé, aby se mohli použít jako začáteční Pokémoni v oblasti Kanto. Kvůli tomu jsou považováni za většinou dobře se chovající Pokémony. Někteří je považují za nejsnažšího začátečního Pokémona a také mají výhodu proti prvním dvěma "šampionům" (Gym Leaders) v Kantu.

Bulbasaurové mají tendenci být velice loajální ke svým přátelům a Trenérům. V jednom díle anime (díl Podivná příšera, anglicky Mystery Menace) byl Bulbasaur, kterého opustil jeho Trenér v kanálech Trovitopolisu a zůstal tam několik desetiletí, přesto byl rád, že svého trenéra viděl, když byl konečně vyveden z kanálu Ashem a jeho přáteli.

V díle Bulbasaurova tajemná zahrádka je ukázáno, že se každoročně v oblasti Kanto sejde velké množství Bulbasaurů, aby se v tajné zahradě vyvinuli do Ivysaurů. Není známo, jestli se tak děje i v jiných oblastech.

Bulbasaura někdy lze nalézt, jak přes den leží na slunci, aby syntetizovali energii pomocí fotosyntézy, když je málo jídla.

Když čerstvě narozený Bulbasaur nebo jiný pokémon pláče a všechny ostatní snahy o uklidnění selžou, Bulbasaur může použít své révy, aby s ním houpal sem a tam a při tom zpíval. Takové chování bylo zaznamenáno pouze jednou, takže mnoho lidí nevěří, že je to skutečné.

V síti Wikia

Náhodná Wiki